appium מה זה

מה זה Appium?

מה זה Appium?

Appium הינו פרויקט בקוד פתוח חינמי לבדיקות מובייל, והוא פרויקט הפופולרי ביותר בתחומו.
עם Appium תוכלו לבצע בדיקות בפלטפורמות הבאות: אמולטורים ומכשירים אמיתיים עם מערכות הפעלה אנדרואיד ו-iOS, ובנוסף ניתן גם לבדוק באמצעותו אפליקציות דסקטופ.
כתיבת התסריטים עם Appium אפשרית לביצוע במגוון שפות כגון: Java, JavaScript, סי שארפ, Python ועוד.
אם אתה עדיין לא יודע לכתוב אוטומציה אז רצוי מאוד להתחיל מהבסיס ולעשות קורס אוטומציה שמלמד אותך איך לכתוב תשתית נכונה ורק אז לעשות קפיצה לשימוש עם Appium.

מה זה appium

סוגי אפליקציות המובייל עליהם אפשר לבצע בדיקות בעזרת Appium

  • אפליקציות Native – כלומר אפליקציות שאנו מורידים מ-Play Store / Apple Store, אפליקציות אלו מפותחות בשפת המקור שמערכת ההפעלה עליהן הן רצות מקבלת לדוגמא Java עבור אפליקציות אנדרואיד, ו-Objective C או Switft עבור אפליקציות של iOS (מערכת ההפעלה של מכשירי Apple).
  • אפליקציות היברידיות אשר משלבות פיתוח Native ו-Web. אך שליבת הישומון נכתבת באמצעות טכנולוגיות Web, דוגמא אפליקציות שנכתבו באמצעות PhoneGap.
  • אפליקציות Web – אפליקציות שניגשים אליהן באמצעות הדפדפן ויש להם תצוגה או פ'יצרים יחודיים למובייל, או שהם מתנהגים בדיוק כמו ב-Web ואנחנו רוצים לאמת זאת באמצעות הגלישה במובייל.

 

מה ההבדל בין אמולטור למכשיר אמיתי ומה היתרונות לשימוש בכל אחד מהם לאוטומציה שלנו?

מכשיר אמיתי הוא מכשיר פיזי לעומת זאת ואמולטור משחזר את המכשיר (חומרה ותוכנה) במכונה מארחת (יכול להתבצע במחשב שלנו או במחשב בענן). 

היתרונות שאנחנו משיגים בעבודה עם מכשיר פיזי היא יותר נאמנות למקור, אך החסרון הוא הצורך בחיבור כבל פיזי למחשב, העלות הכספית של קניית המכשיר.

בחיבור עם אמולטור אנחנו מרוויחים סביבה שקיימת בהפעלה כפתור, ללא צורך בחיבור כבלים, עם יכולת לסמלץ מצבי קצה כמו ניתוק מהאינטרנט / תקשורת גרועה וכו' בצורה תוכנתית, כמו כן, אפשר להקים אמולטורים שונים ולבדוק תאימות, זה אינו נאמן למקור אך מגדיל את הכיסוי.

כמובן קיימת גם האופציה לעבוד עם ספק שירות שמספק את כל יכולת ניהול התקשורת מול המכשירים בענן ומספק "חוות מכשירים" יש פתרונות כמו BrowserStack או Sauce Labs  התחרות היא במחירים ובכיסוי המכשירים, מומלץ לבצע מחקר מעמיק בנושא לפני שבוחרים ספק שירות. המחקר צריך לכלול סקר שוק על המכשירים הכי נפוצים בהם משתמשים הצרכנים של האפליקציה שלכם.

פקודות Appium ו-Page Object Model​

פקודות Appium  מכילות את כל העושר של פקודות –Selenium הרגילות ומעשירות אותו של פקודות Appium שיחודיות למובייל.

במובייל יש שוני מ-Web כי הוא מוסיף לנו גם את בדיקת התצוגה האופקית /  אנכית, גלילה מיוחדת,

מצבים של קליטה סלולרית (3g, 4g, Wifi, בלי קליטה), Swipe  ועוד הרבה מצבים שאנחנו לא נדרשים אליהם בבדיקות Web, Appium תומך בכל היכולות האלו.

ב-Page Object Model שלנו ישנה אפשרות יש אפשרות ל-Locators עם אנוטציות פר פלטפורמה (Web, אנדרואיד ו-IOS) – תמיכה שעוזרת לנו לא לשכפל קוד בהנחה והפונקציונאליות בין הפלטפורמות זהה.

הארכיטקטורה של אפיום על קצה המזלג

קיים שרת NodeJS שמאזין לבקשות API, הבקשות נשלחות ע"י הקוד שלנו ב-Java, לאחר הבקשה השרת פונה אל הדרייבר ששולט על המכשיר או האמולטור שלנו ומבצע את הפקודות שאנו שולחים לו בקוד.

הפעלת השרת של Appium- איך זה מתבצע?

אפשרית ב-2 תצורות:

  1. ישירות באמצעות NodeJS– זה יותר מתאים להרצה של CI/CD- שאנחנו רוצים להריץ טסטים בצורה לילית או כל X זמן ולא לראות את הריצה מול העיניים , לא בסביבת הפיתוח שלנו לרוב.
  2. הפעלה של השרת באמצעות Appium Desktop- האופציה העדיפה לעבודה בצורה מקומית, היות והיא מספקת גם יכולת לראות את האלמנטים שיש לאפליקציה עם Mobile Inspector.

איך להתחיל וללמוד אוטומציה על מובייל?

על מנת לכתוב אוטומציה על מובייל בעזרת Appium יש ללמוד קודם שפת קוד, ולכן רצוי לעשות קורס אוטומציה שמכיל בתוכו גם לימוד של שפת קוד כדוגמת Java, סי שארפ או פייתון.
לאחר מכן ללמוד איך לכתוב תסריטים בעזרת Page Object Model ורק אז ללמוד איך לעבוד עם Appium לטובת אוטומציות על מובייל.
בקורסים אצלינו אנחנו מלמדים אתכם את כל השלבים, צעד אחר צעד כך שבסוף התהליך אתם יודעים איך לבנות תשתיות אוטומציה מ-0 ללא שום עזרה.
אתם מוזמנים ללמוד אצלנו מהבית בעזרת קורס אוטומציה דיגיטלי או להצטרף לאחת הכיתות שלנו וללמוד אוטומציה.

דילוג לתוכן